- 2 min
HR

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς HCM (Human Capital Management – Διαχείριση Ανθρώπινου Κεφαλαίου) αναμένεται να αυξηθεί από 34,12 δισ. δολάρια το 2025 σε 64,97 δισ. δολάρια έως το 2032. Οι παγκόσμιας εμβέλειας οργανισμοί σηματοδοτούν μια σημαντική στρατηγική προτεραιότητα στη διαχείριση ταλέντων και εργατικού δυναμικού, γεγονός που αποδεικνύεται από τις προβλεπόμενες σημαντικές αυξήσεις στις τεχνολογικές επενδύσεις σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού, προσλήψεων, διαχείρισης εργατικού δυναμικού και ευφυΐας ταλέντων κατά την επόμενη πενταετία.

Μερικές βασικές παρατηρήσεις από το πρόσφατο τοπίο HCM που έχουν ενδιαφέρον είναι οι εξής:

Η άνοδος του ευέλικτου εργατικού δυναμικού και της συνολικής διαχείρισης του εργατικού δυναμικού συνεχίζεται

Το σημερινό εργατικό δυναμικό αποτελείται πλέον από εργαζομένους πλήρους απασχόλησης, έκτακτους εργαζόμενους, ελεύθερους επαγγελματίες και εργαζόμενους με περιστασιακή απασχόληση. Πέρασαν οι μέρες που οι λύσεις HCM εστίαζαν μόνο στη διαχείριση των δεδομένων των υπαλλήλων πλήρους απασχόλησης. Σε ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από απολύσεις, η ανοιχτή στάση απέναντι στους έκτακτους εργαζόμενους και τους εργαζόμενους με περιστασιακή απασχόληση βοηθά τις σύγχρονες επιχειρήσεις να είναι ευέλικτες, επεκτάσιμες και κερδοφόρες.

Οι ψηφιακοί εργαζόμενοι προ των πυλών

Αν και πολλοί θεωρούν αυτή την ιδέα ανησυχητική και απεχθάνονται την ανθρωποποίηση ενός «software», είναι αναπόφευκτη. Πλέον δεν είναι θέμα «αν», αλλά «πότε». Το παραδοσιακό οργανόγραμμα του τμήματος HR αποτελείται από θέσεις με ρόλους, αρμοδιότητες και δεξιότητες για την εκτέλεση συγκεκριμένων εργασιακών καθηκόντων. Σήμερα, γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι το ΑΙ και η αυτοματοποίηση θα επηρεάσουν κάθε εργασία σε διαφορετικό βαθμό. Κάθε άτομο που κατέχει μια θέση θα έχει AI agents και αυτοματοποίηση που θα αναλάβουν ορισμένες εργασιακές λειτουργίες, και δεν υπάρχει καλύτερο σύστημα από εκείνο του HR για να βοηθήσει στον καθορισμό, τον έλεγχο και τη διαχείριση αυτών των agents. Είναι μόνο θέμα χρόνου μέχρι ορισμένοι κατασκευαστές λύσεων HCM να παρέχουν ολοκληρωμένους, ασφαλείς και προηγμένους ελέγχους διακυβέρνησης, κινδύνου και συμμόρφωσης για τη διαχείριση του ψηφιακού εργατικού δυναμικού του μέλλοντος.

Το HCM εξελίσσεται ώστε να περιλαμβάνει τη διαχείριση δαπανών, ταυτότητας και περιουσιακών στοιχείων IT

Υπάρχει αυξημένη έμφαση και μεγάλη ζήτηση για ενοποιημένες επιχειρηματικές λειτουργίες σε ολόκληρο τον οργανισμό, αντί για απομονωμένα συστήματα και δεδομένα. Το HCM, ως σύστημα καταγραφής των εργαζομένων, διαδραματίζει βασικό ρόλο και λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των συστημάτων. Παρέχει την ιδανική βάση για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ροή των δεδομένων των εργαζομένων σε όλη την επιχείρηση, ακόμη και όταν ένας από αυτούς μετακινείται εντός της. Το νέο μοντέλο HCM καλύπτει πλέον ορισμένες πτυχές της διαχείρισης δαπανών, όπως η διαχείριση εξόδων, η πληρωμή λογαριασμών και οι εταιρικές κάρτες. Επιπλέον, καλύπτει πτυχές της διαχείρισης ταυτότητας και πρόσβασης, όπως ο έλεγχος της ταυτότητας των εργαζομένων, η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων IT, καθώς και η διαχείριση των συσκευών των εργαζομένων.

Διαβάστε τα πρόσφατα άρθρα μας για το HR & Payroll

Διαβάστε περισσότερα